Tvivel...

Jag har mina tvivel, de kommer då och då, när dagen är över, och tankarna tillåts röra sig på större yta, när de är på grönbete, då kommer funderingarna, eller snarare "automatiska negativa tankar" som det heter i terepeutiska kretsar. Jag ska alltså släppa det säkra, det som är enkelt men ändå svårt, svårt för att det gör mig less och tom. Det orsakar även smärta hos nära och kära, men det behöver vi inte gå in på.

Så vad kommer hända när jag väl släpper detta krampaktiga tag, det vet jag ju inte. Jag kommer ju även bo på ett helt annat sätt än vad jag är van vid, med människor som jag ska ta hänsyn till, och de ska väl för balansens skull även göra detsamma för mig. Frågorna snurrar på, kommer min träning bli lidande? Det är bara en av dem, men nog så viktig.

Kommentarer

Populära inlägg