SKrivpuff--> Mötet i tanken

Än en gång lurad, stolen framför mig hånar mig med sin tomhet, varmchokladen i kopparna på bordet har kallnat. Jag vet inte för vilken gång i ordningen jag tittar på klockan. "Det kan ju ha hänt nåt", tanken hinns knappt publiceras på mina inre löpsedlar förrän den rivs ner av nästa tryck, "hon skulle ju ha ringt eller messat mig i så fall", tittar mig omkring, nästan vartannat bord är besökt av ett par, och i mina ögon så förvandlas de till ömma kärleksmöten.

Mina tankar irrar iväg, "jag hade målat upp detta möte, allt skulle bli annorlunda, denna gång skulle jag kunna få igång ett intressant samtal, vara en god lyssnare, och kanske till och med våra händer skulle mötas på bordsskivan" Stolen skrapar illa när jag reser mig upp, slänger på mig jackan. Ute har det börjat skymma, trafikleden som går genom stan är full av bilar, "alla är på väg hem till någon, en varm hemlagad måltid och en kväll som avslutas framför tv i en soffa tätt hopslingrade", tanken får det att hugga till bröstet.

Drar upp dragkedjan och stoppar händerna djupt ner i fickorna, "nästa gång", tänker jag, och vandrar sakta hem.

Kommentarer

Bra, fin stämning i texten. Gillar.
marmoria sa…
Fint. Bra. Gillar löpsedlarna.
Bra, trovärdigt, fint
Beppan sa…
Sorgligt... Bra beskrivet!
Genyvy sa…
Besvikelse och ensamhet. Något inger känslan av att han inte väntat sig annat uppfattar jag det som. "Nästa gång" kommer som en självklar avslutning, fast inte särskilt övertygande hoppfullt.

Populära inlägg