Orken...

Hur orkar ni, vad har ni för knep i bakfickan? Kan det verkligen bara vara pengar, för mig är det helt obegripligt, styr pengar verkligen så mycket? Skrämmande tanke...eller ännu värre, tycker ni det är kul, ger det verkligen något att gå dit, att göra det ni gör, ingen som tackar eller ger en någon slags uppmuntran, men så fort något inträffar som gör att produkten inte fyller upp alla krav, då skälls det som i en hundgård. Man anmäler fel på utrustning och är borta i en vecka, men inget har hänt när man kommer tillbaka, vi dras med samma fel år efter år. Ingen vill lära sig maskinen, alla ser att det är ett slit, och att den är tungjobbad att vara på.

Kommentarer

Anonym sa…
Hemligheten är att hitta det jobbet där du får uppskattning för det du gör. Att ingen är rädd för att tala om vad du gjort bra, eller hjälpa till när det är något som inte fungerar.
Själv har jag av olika anledningar aldrig varit mer än 5 år på samma arbetsplats. Men nu verkar det som att jag hittat hem, i alla fall för ett tag... Har varit där i snart 2 år och är inte rastlös än :)
Hoppas att du hittar det stället också...
Usch vad "snusförnuftig" jag låter, men jag har alltid "babblat" för mycket :)

Populära inlägg