Den bästa! -->Skrivpuff

Ligger vaken, fågelkvittret utanför stör inte, i soljuset som letar sig in genom springan på rullgardinen, dansar dammkornen en vild dans. Jag vänder mig försiktigt om och tittar på dig, har gjort detta många gånger nu, men att jag ska bli mätt på detta har jag svårt att se, du andas lugnt, jag njuter av dessa stunder, att bara kunna ligga och titta på dig, din mjuka axels rundning, linjen som går från den till nacken, det morgonrufsiga håret gör att du ser ut som en liten busunge. Vill att tiden ska stanna här, inga måsten ska tränga sig in, "låt tiden fortsätta sin långa enformiga promenad utan oss", tänker jag

"Hur kunde det bli så här, förtjänar verkligen jag denna känsla?", tankarna kan irra iväg dessa stunder, men det räcker med att sträcka ut handen, att känna värmen från din hud så stillar de sig, precis som när man rör om och skvätter med handen i en hink, slutar man så lägger sig ytan på en gång, och allt är stilla. Jag lägger mig nära, låter din värme spridas till min kropp, känner dåsigheten komma smygande, välkomnar den så som jag välkomnat dig in i mitt liv.

Kommentarer

Solkatten sa…
Fint och kärleksfullt!
Anonym sa…
Underbart vackert! Så villkorslöst kärleksfullt
Ömhet som går genom skärmen.

Populära inlägg