Dagen försvann...Skrivpuff

Ännu ett misslyckande, slöseri med dyrbara timmar, imorgon så tar man på sig hamsterkostymen igen, hjulet snurrar redan, någon stackare springer redan i det, runt runt runt. Tänk om hjulet ändå kunde snurra snabbt, men nej då, det rör sig långsamt fast man tycker man driver på, tiden kan verkligen uppfattas så annorlunda beroende på var man är eller vad man gör.

Just nu gäckar den mig hela tiden, den räcker inte till, inte till att göra det jag vill, så därför så försöker jag inte ens, vilket orsakar att jag kommer efter ännu mer, och gör att jag försöker ännu mindre. En ond cirkel som sakta snurrar på, jag vet att jag blir bättre på saker och ting, men det går väldigt trögt, och människor runt omkring mig har inte det tålamodet, och då förlorar jag dem, vilket så klart gör att jag tappar tron ännu mer, och gör desto mindre.

Kommentarer

Y sa…
Åh vad bra att jag kan lämna kommentar hos dig :)(kommer inte åt min signatur på kommentatorsfältet hos alla just nu och då kan jag inte skicka iväg ngt)(är på resande fot just nu)
Jag funderade på tiden när jag såg dagens ord... så jag är med i dina tankebanor helt tror jag. Tycker dessutom mycket om att dina texter är så personliga eller åtminstone ger sken av att vara! Tack för att man får läsa.

Populära inlägg