Anfall -->Skrivpuff

Träsvärdet viner genom luften, jag ser att min opponent ler, det svischar förbi något i ögonhöjd, vilket gör att jag stannar upp lite, även om det bara är träsvärd så gör det förbaskat ont när man blir träffad. Mitt hugg har missat sitt mål och ett svärd hålls över mitt en kort sekund innan det lyfts bort, jag höjer mitt i en rasande fart och hugger igen, denna gång så slår motståndarens svärd hårt in i bröstkorgen, jag skrattar till och skriker "Bra!".

Vi stannar upp lite, jag förklarar vad som var bra och vad som var mindre bra för att möta mina attacker.
"Du måste ta över mer, jag börjar attacken, men det är du som ska avsluta det hela, och helst utan att jag hinner förstå vad som hänt"
"Men?", säger min kamrat.
"Inga men, jag attackerar igen, försök nu att ta kommandot från början, ok?"

Vi ställer upp oss, korsar våra svärdseggar lätt, han nickar till och ger tecken att han är beredd, jag exploderar i en attack, det viner till vid halsen, och en läät smärta uppstår på sidan om den.

"Det var mycket bättre, fortsätt så", säger jag

Jag ger tillbaka svärdet till min andra kamrat som har stått vid sidan om och följt händelserna. Ser att ett annat par står och vinkar längre bort i salen, kort bugning mot de två jag nyligen hjälpt, och sedan så går jag mot de vinkande för en ny attack.

Kommentarer

Populära inlägg