Skrivpuff --> Att lyfta

Klockan är snart tre, tystnaden ger mig ett lugn, "Tänk att dessa nattimmar alltid ger denna ro, jag vet att den är falsk, men att få känna ett lugn för stunden är som en drog".
   Vet att dagen kommer att skratta åt mina patetiska försök att komma upp i tid, hinna, till och med avsluta något, men under de mörka timmarna är det så lätt att göra upp planer, "i morgon så ska jag  kliva upp i tid, göra armhävningar och situps, äta en riktig frukost och ta en promenad för att få frisk luft innan lunchtid"
   Att lyfta dessa tankar till ytan och inse att varje bokstav är perforerad, full med hål, som mörk vätska tränger in i, fyller dem, tynger dem, för att till slut få dem att sjunka ner i svart gyttja igen. Det är inte bra för mig, inte bra för mina planer att det händer gång på gång!

   Dessa nattliga lyft slutar alltid med en störtdykning, men NEJ!! I morgon då jävlar ska jag visa dem...

Kommentarer

saqer sa…
Humor och allvar i skön blandning. Väl kristalliserat om hur vi helst av allt vill bara ha lugnet att rofyllt få sitta och drömma...
foxy sa…
bra skrivet och beskrivet vad nattens timmar kan ge
Kalle Byx sa…
Så är det. På nätterna.
Calle sa…
Jag gillar de ständigt närvarande perforerade bokstäverna, det finns i synnerhet i vargtimmen.
marmoria sa…
hög igenkänning och fint formulerat!

Populära inlägg