Skrivpuff --> Att dominera

Ryckningen i axeln avslöjar min motståndare långt innan, så när slaget kommer så vinklar jag bara undan kroppen lite lätt, avancerar in och ger två snabba slag mot magen, blicken som möter min ser förvånad ut.

Samtidigt som jag retirerar så rör jag mig sidledes, min fot sveper lätt mot motståndarens främre fot, han ser det och flyttar den snabbt bakåt, lite för snabbt, jag flyter med i hans rörelse och ger han en extraknuff med armbågen.

Den träffar perfekt i mellangärdet, den korta stunden han kämpar för att få in mer luft snärtar jag snabbt in två slag till, ett mot magen och det andra mot hans hakspets, träffen är inte hård, men den räcker.

"Inte en träff, ingenting, det måste bli ett slut på dessa matcher, jag vill ha nåt att bita i", vet att den tanken inte är rätt, inte just nu, kastar en blick mot min tränare, han gör som vanligt tummen upp, varken mer eller mindre.
Jag ställer mig och väntar under tiden de kollar om min motståndare kan fortsätta, jag vet redan svaret, det syntes i ögonen på honom, har sett den uppgivenheten tidigare.

Kommentarer

Anonym sa…
Väldigt fina beskrivningar du gör av både kampen och känslorna du och din motståndare upplever.
Håller med Tika...du är duktig på att skriva ned det precisa skeendet
foxy sa…
håller med föregående "kommenterare"
Anonym sa…
nej, att dominera är nog inte så storslaget om det blir till vardags...mycket bra text!
Kalle Byx sa…
Välskrivet och intressant om en sport jag inte vet något om.
Charlotta sa…
Mycket bra beskrivning av sporten och texten väcker intresset för att få veta mer. Hur kommer det gå i fortsättningen? Får han större motstånd? Kanske oväntat stort?

Populära inlägg